LÁTOGASSON EL MEGÚJULT WEBOLDALUNKRA ÉS ISMERJE MEG BŐVÍTETT KÍNÁLATUNKAT, AKCIÓINKAT!
HASZNÁLJA AZ ÚJ INTELLIGENS SZŰRŐT ÉS VÁLOGASSON KÖNNYEN TERMÉKEINK KÖZÜL.

TOVÁBB AZ ÚJ WEBOLDALRA

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


A Bogyisz Hungary Kft. által üzemeltetett honlapon.
Érvényes az alábbi oldalakra
Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) elérhető szolgáltatás igénybe vevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

A Vásárló a Webáruház használatával elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.

A Szolgáltató cégadatai

Név: Bogyisz Hungary Kft.
Székhely: 1097 Budapest, Timót utca 4/a
Képviselő neve: Nyikes Martin Gábor, ügyvezető
Adószám: 22940832-2-43
Cégjegyzékszám: Cg.01-09-945674
Bejegyző bíróság: Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon:
Üzlet: (+36)1 215 1662
Ügyfélszolgálat: (+36) 20 933 2499
Iroda: (+36)70 560 0901

 

1.A Webáruházban történő vásárlás feltételei

Vásárlónak a vásárlást megelőzően nem kell regisztrálnia, anélkül is összeállíthatja kosarát. Amikor a megrendelését elküldi a Szolgáltató részére a számlázási és szállítási adatokat kell megadnia.

1.1.Telefonos megrendelés

Amennyiben a Vásárló nem kíván az online felületen adatai megadásával vásárolni, a felső menüsorban megtalálható "Kapcsolat" menüponton belül, illetve a weboldal további felületein megtalálható telefonszámokon megrendelést adhat le (nyitvatartási időben), illetve lehetősége van visszahívást kérni, a telefonos megrendelés feladásához.

A megrendeléshez a Vásárló személyes adatain kívül az alább megjelölt további adatokra lesz szüksége a Szolgáltatónak, a megrendelés teljesítéséhez:

  • termék cikkszáma, megnevezése
  • darabszám
  • számlázási adatok (szállítási adatok, ha eltér a számlázási adatoktól)
  • e-mail cím és mobiltelefonszám, melyen értesíteni tudja a Szolgáltató a Vásárlót
  • fizetési mód megadása
  • bármilyen olyan információra, amit Szolgáltatónak tudnia kell a megrendelés teljesítéséhez. (például: Munkahelyemre kérem a szállítást, vagy "a csomagot pénteki kiszállítással kéri a Vásárló stb.)


1.2.A termék kiválasztása, megrendelés elküldése

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak részletes műszaki adatait. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a "Kosárba" gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár "Megtekintés" gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután megkell adnia számlázási, szállítási címét.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a "Megrendelés" gombra.

1.3.Termékek ára

A Webáruházban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett talál a Vásárló. Az árak bruttó árak, a 27% ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség megtekinthető a a ÁSZF 1.7 pontjában.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

1.4.Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az Adatkezelési elvek figyelembevételével a vásárló jogosult kérni az Adatkezelőt, hogy a rá vonatkozó pontatlan, vagy hiányos adatokat a honlapról „Kapcsolat” menüpont alatt elérhető elérhetőségek útján, kiegészítő nyilatkozat alapján helyesbítse.

1.5.Megrendelés visszaigazolása, szerződés létrejötte

A megrendelés sikeres leadásáról a Szolgáltató a megrendelés leadásának időpontját követő legkésőbb 24 órán belül automatikusan generált e-mail üzenetet küld a Vásárló által a megrendelés leadása során megjelölt e-mail címére (a továbbiakban: Vásárló e-mail címe). A Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelés sikeres leadását igazoló e-mail nem minősül a megrendelés Szolgáltató általi elfogadásának. A Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról legkésőbb a megrendelés leadásától számított 72 órán belül küld a Vásárló részére részletes visszaigazoló e-mailt (a továbbiakban: visszaigazoló e-mail). A  Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha megrendelés leadásától számított 72 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól a visszaigazoló e-mailt. A visszaigazoló e-mail Vásárló címére történő megérkezésével a Szolgáltató és a Vásárló között a szerződés  létrejön.

A Vásárló saját maga a Webáruházon keresztül nem tudja módosítani, vagy törölni rendelését. A Szolgáltató által visszaigazolt megrendelés módosítására a megrendelés visszaigazolását (azaz a visszaigazoló e-mail vásárlói e-mail címre történt megérkezését) követő legfeljebb 24 órán belül van mód. Ebben az esetben a Vásárló a megrendelés módosítása érdekében köteles felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval  a jelen ÁSZF 1. pontjában található elérhetőségek valamelyikén, hogy a megrendelés módosítani tudja annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére. 24 órán túli módosítási kérelem teljesítésére nincsen mód, ebben az esetben a jelen ÁSZF 2.2. pontja szerinti, fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a megrendeléstől elállni, és ezt követően új megrendelést leadni. Fogyasztónak nem minősülő Vásárló esetén a megrendelés törlésére kizárólag a termék vételárának 50%-nak összege rendeléstörlési díj megfizetése ellenében kerülhet sor.

A Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a visszaigazolt megrendelés szerint köteles a Szolgáltató részére foglalót fizetni, úgy az elállási jog gyakorlására a foglaló jogkövetkezményeinek alkalmazásával kerül sor, tehát amennyiben a Vásárlónak felróható okból kerül sor a szerződés megszüntetésére (elállásra), úgy a Vásárló az adott foglalót elveszíti. A foglaló összege egyebekben (a szerződés teljesítésével) jóváírásra kerül az áru átvételekor a számla végösszegéből.

Amennyiben a Vásárló a szerződés létrejöttétől számított 8 munkanapon  a szerződésben rögzített határidőben nem fizeti meg Szolgáltató részére a megrendelés teljes vételárát, úgy a Szoláltató jogosult a további teljesítést megtagadni, ill. a teljes vételár megfizetésének határidejét követő nyolc napon belül a szerződéstől elállhat.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződéskötés nyelve magyar.

A megkötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül. Szolgáltató a szerződést iktatja, mely utólag hozzáférhető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.6.Fizetési módok

Utánvét:
Utánvétes fizetéskor a  megrendelt termékeket az átvételkor a szállítónak kell fizetnie.
Utánvétes fizetés díja készpénz esetén: 550 Ft
Utánvét fizetés díja bankkártyás fizetés esetén: a végösszeg 1,3%-a

Készpénz: Személyes átvétel esetén az árucikkek átvételkor kell kifizetni készpénzben az árut kiadó munkatársunknak.

Előre utalás:  A Vásárló a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató bankszámlájára átutalás útján.

Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a számlasorszámát minden esetben szükséges feltüntetni. A Vásárló a megrendelt termékek átvételére csak az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően jogosult. A Vásárló vállalja a felelősséget, hogy a szállítási címen tartózkodó személy jogosult a termék átvételére. A Szolgáltató erre vonatkozó későbbi reklamációt nem fogad el.



1.7.Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása saját fuvareszközzel, vagy futárszolgálat igénybevételével történik. Célja, hogy a Vásárló minden esetben gyorsan, és az adott körülmények szerint a legolcsóbban kézhez kapja a megrendelését. A termék szállítási idejét a megadott telefonon egyeztetjük. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Kiszállítási idő: A rendelés feldolgozásától számított 2-3 munkanapon belül (raktári termék esetén)

Szállítási alapdíjak:

Klíma, Ventilátor, központi porszívó, kapumozgató termékek kiszállítása GLS Futárszolgálattal: 1 750 Ft


Kiszállítás Magyarország területén 50.000 Ft felett: INGYENES

AKCIÓS matricával megjelölt termékekre az ingyenes kiszállítás nem vonatkozik.

Egyes termékek kiszállítása nem megoldható GLS futárszolgálattal. Ezekre a termékekre egyedi kiszállítási díjat tudunk kalkulálni a megrendelés leadása követően.

Egyéb szállítási információk: Amennyiben a Vásárló a megjelölt új időpontban nem tartózkodik a Vásárló által a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a szállító értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A szállító kétszeri kézbesítést kísérel meg az online vagy a telefonos egyeztetésnek megfelelően, azonban ha a 2. kiszállítás is sikertelen - Vásárlónak felróható okból -, akkor a Szolgáltató a megrendelést törli. Ilyen esetben, ha a Vásárló utólag mégis kéri a termék újbóli (harmadszori) kiszállítás, köteles az új kiszállítás költségét megfizetni a Szolgáltató részére.

A megrendelés kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, tekintettel arra, hogy a Vásárlónak lehetősége van arra, ha kéri, hogy a csomag felbontásra kerüljön, és a terméket megtekinthesse. Ha a csomag felbontásra kerül és a Vásárló a termékkel kapcsolatban sérülés stb. nem talál, de a későbbiekben mégsem szeretné a terméket, akkor a szállítólevél aláírása a továbbiakban nem zárja ki az elállási jog gyakorlását. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

2.Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban "Fogyasztó").

Fogyasztó, a fogyasztó és vállalkozás között szerződésekről szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

2.1.Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:

    szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 15 naptári napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

2.2.Elállási jog gyakorlásának a menete

Ha Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 2. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Fogyasztót a visszaszállíttatás költségén kívül az elállással összefüggésben egyéb költség nem terheli. A legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítás költségét (például 2 emberes szállítás) a Szolgáltató nem téríti vissza, a kapcsolódó kormányrendelet 23. § (3) bekezdés alapján. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve az esetleges fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó (Vásárló) elelős a termék átvételét követően a termékben keletkezett károkért (értékcsökkenésért). A  Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek - ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Elállás esetén a visszaküldött árut a Szolgáltató jogosult szemléztetni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel.
3.Szavatosság és Jótállás
3.1.Szavatosság
3.1.1.Kellékszavatosság


A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően, a Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A Vásárló felelős a termék átvételét követően a termékben keletkezett károkért. Amennyiben a termékben az átvételt követően szavatossági igényt megalapozó hiba mellett - ettől függetlenül keletkezett – károk keletkeznek, úgy azok kapcsán a Szolgáltató kicserélésre, árleszállításra, vagy elállásra vonatkozó szavatossági igény érvény esetén igényt tart, a termékben keletkezett károkat (értékcsökkenést) a Vásárló köteles csereigény érvényesítése esetén  a cseretermék átvételekor megfizetni, ill. az értékcsökkenés összegének figyelembevételével kerülhet sor az árleszállításra, ill. elállás esetén a vételár visszatérítésére. Kijavításra vonatkozó szavatossági igény érvényesítése esetén a kijavítás kizárólag a szavatosság alá tartozó meghibásodás kijavítására, ill. annak  kijavítási költségeire vonatkozhat, a Vásárló felelősségi körébe tartozó hibákra, károkra nem vonatkozhat.


Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.


3.1.2.Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló - választása szerint - a 3.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja.

A gyártó, Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.


A gyártónak, a Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

3.2.Jótállás

Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó egyes termékek tekintetében egy éves kötelező jótállást illetve egyes termékek tekintetében és a gyártó által önként vállalt jótállást is biztosít, melynek időtartama minden esetben a termék mellett, a számlán, vagy a Jótállási jegyen feltüntetésre kerül. A Kormányrendelet értelmében a kötelező jótállás időtartama 1 év. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak.

Jótállás esetén a  kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Amennyiben a terméken idegenkezűség nyomai megállapíthatók, a Vásárló a jótállási jogok gyakorlására nem jogosult.

Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 3.1.1 és 3.1.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok legalább egyikének bemutatásával érvényesíthető:

  • Szolgáltató által kiállított jótállási jegy,
  • A termékhez mellékelt jótállási jegy,
  • Szolgáltató által kiállított eredeti számla vagy annak másolata.

Amennyiben a fentiek közül egy irat sem áll a rendelkezésére, Szolgáltató a vásárló neve, a vásárlás időpontja alapján igyekszik segíteni a számla pótlásában, azonban kötelezettséget erre nem vállal.

A Vásárlónak lehetősége van a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizhez fordulnia, mely az ügyintézés, és a javítás időtartamát lerövidíti, azonban ez nem kötelező.

A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét.

A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. Az egyértelműen nem rendeltetésszerű használatból eredendő (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb.) meghibásodás esetén a csereigény teljesítésére a Szolgáltató nem köteles.

Amennyiben a cserét követően bebizonyosodik a termék nem rendeltetés szerinti használata, vagy sérülése, a javítás költségeit, vagy a terméket a Vásárló köteles kifizetni. A csereigényről, vagy annak megtagadásáról minden esetben jegyzőkönyv készül.

Teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén: A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott terméket Szolgáltató kicseréli.

Ha Vásárló meghibásodást észlel a termékkel kapcsolatban, azt be kell jelentenie a Szolgáltató telefonszámán, vagy a jótállási jegyen szereplő központi szakszervizénél (bővebb információ, telefonszám a termékhez mellékelt jótállási jegyen van). Ha a bejelentés jogos, a Szolgáltató vállalja a termék cseréjét.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt a Vásárlónak átadott jótállási jegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.

Portósan küldött csomagokat Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha pedig a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató vagy a gyártó által megbízott szakszerviz gondoskodik.

Egyéb esetekben a garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a Vásárló köteles viselni. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a szállítás költségét Szolgáltató megtéríti Vásárló részére.

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét Szolgáltatónak nem áll módjában megtéríteni.

Amennyiben a jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási ideje iránt Vásárló telefonon vagy az ügyfélszolgálaton érdeklődhet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 3.1.1. és a 3.1.2.. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Amennyiben a Szolgáltató annak ellenére is teljesíteni vállalja a Vásárló jótállási igényét, hogy az a Vásárlót nem illeti meg (idegenkezűség megállapítható), úgy a Vásárló köteles a felelősségi körébe tartozó, termékben okozott károkat, ill. a Vásárló általi használattal okozott értékcsökkenést a Szolgáltató részére a 3.1.1. pontban a szavatossági igények érvényesítése kapcsán  írtak szerint megtéríteni.


A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő - így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési - jogainak érvényesítését.

Jótállási, szavatossági igényét az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő, vagy felkeresheti a gyorsabb ügyintézés érdekében a gyártó saját javítószolgálatát is, melynek elérhetőségeit a jótállási jegy tartalmazza.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Fogyasztónak minősülő Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az 5.4. pontban feltüntettettek alapján.
4.Webáruház, honlap használatának további feltételei
4.1.Felelősség


Felhasználó a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Felhasználók által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház, honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.

Amennyiben a Felhasználó a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
4.2.Szerzői jogok

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruházban, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás - például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal - kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel az általa használt domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

Kötbér kikötése a jogellenes használatért (szerzői jogok megsértéséért): Saját szellemi tulajdonunk ÁSZF 4.2-es pontjában meghatározott hozzájárulást meghaladó felhasználásért napi 100.000 Ft + ÁFA, azaz napi egyszázezer Magyar Forint + ÁFA összegű kötbér megfizetésére köteles. A tartalom jogtalan átvételével a Felhasználó kifejezetten elfogadja e kötbér megállapodást. - (C) 2017. (Bogyisz Kft. mint az érintett weboldalak tulajdonosa) A bizonyításhoz közjegyzői közokiratba foglalt tartalomtanúsítást alkalmazunk a szerzői jogsértő Felhasználó költségére.

4.3    Adatvédelem:
A Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

A Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Irányelv keretei között bármikor célnak megfelelően, így különösen termék vásárlás és a számla kiállítás érdekében felhasználhatja.
Adatkezelés jogalapját a szerződéses kötelezettség teljesítése és/vagy hozzájárulás adása képezi. 
Adatait azok megadásától a termék igénybe futárszolgálat útján történő kiszállításáig és vásárlásról történő számla számviteli szempontú őrzési idejéig, valamint a hozzájárulás visszavonásáig illetve a regisztráció törlési idejéig tároljuk. 

Az Önről kezelt adatok köréről illetve adatkezeléssel kapcsolatos jogairól és jogérvényesítési lehetőségeiről részletesen tájékozódhat a https://bogyisz.hu/adatvedelmi-nyilatkozat  linken keresztül elérhető adatkezelési irányelveinkből mely papír alapon ügyfélszolgálatunkon keresztül is kérhető. 


5.Jogérvényesítési lehetőségek
5.1.Panaszügyintézés helye


Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Bogyisz Kft.
Cím: 1097 Budapest. Timót utca 4/a
E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon:
Üzlet: (+36)1 215 1662
Ügyfélszolgálat: (+36) 20 933 2499
Iroda: (+36)70 560 0901

5.2.Panaszügyintézés módja

A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás az 5.1 pont szerinti elérhetőségeken történt előterjesztését követően legkésőbb 30 munkanapon belül - melybe a munkaszüneti napok ideje nem számít be - érdemben válaszol a Vásárló kifogására, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet - melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
5.3.Panaszügyintézés ideje

A Szolgáltató a Vásárló által előterjesztett kifogásokat az 5.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 08:00 - 17:00 óráig fogadja.
5.4.Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltet Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

Panasztétel a területileg illetékes járási hivatalnál,

Lakhelye szerinti járási hivatalt megtalálja itt: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/teruleti

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése,

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Lakhelye szerinti Békéltető Testületet megtalálja itt: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Eljárás indítása az Online Vitarendezési Platform segítségével,

Bírósági eljárás kezdeményezése.

6.Egyéb rendelkezések

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad. Amennyiben a szerződés tárgya termékértékesítés beszereléssel, a Szolgáltató az áru tulajdonjogát a teljes vételár (amely a termék árának és a beszerelés díjának együttes összege) maradéktalan kifizetésééig tartja fenn. Az árura vonatkozó dokumentáció (számla, jótállási jegy) kizárólag a teljes vételár amely a termék árának és a beszerelés díjának együttes összege) maradéktalan kifizetését követően kerül a Vásárló részére átadásra.

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A tájékoztatást Szolgáltató a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző kellő időben a Webáruház felületén közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2022. május 12.

 *A weboldalon szereplő képek illusztrációk. A weboldalon szereplő adatok és képek kizárólag a tájékoztatást szolgálják, azok nem képezik semmilyen szerződési ajánlat részét, nem minősűl nyilvános ajánlattételnek.